PORTFOLIO

TIMO ESKELINEN

Aloitin opiskelemaan tietojenkäsittelyä Hämeen Ammattikorkeakoulussa vuonna 2015. Vuonna 2017 siirryin Jyväskylään jatkamaan samaa linjaa ja tarkoitukseni on valmistua täältä 2019 vuoden kesään mennessä. Koulussa ollessani kiinnostukseni on kohdistunut nettisivujen tekemiseen ja niiden visuaaliseen puoleen, sekä graafisiin tehtäviin. Halukkuutta oppia lisää tällaisten töiden tekemisestä löytyy paljon. Näiden lisäksi kiinnostusta löytyy paljon myös liiketalouden puolella digimarkkinointiin liittyvissä työtehtävissä. Opinnoistani puuttuu tällä hetkellä työharjoittelu ja opinnäytetyö. Olisinko sopiva työskentelemään teidän piireissänne?

OSAAMISENI

Liiketalouden puolella olen tehnyt aiemmissa opiskelijaprojekteissani markkinointisuunnitelmia. Tämän lisäksi olen tehnyt projekteissa asiakaskontaktointia ja ylläpitänyt some-tilejä ja tehnyt sivustoille hakukoneoptimointia. Mainosvideoiden suunnittelussa ja kuvauksissa olen myös ollut mukana.
Nettisivujen osalta taitoa löytyy HTML&CSS käytöstä ja olen myös käyttänyt hieman Angularia aiemmissa projekteissa. Sivustoja olen tehnyt suurimmaksi osaksi käyttäen WordPressiä, mutta jotain myös käyttäen vain HTML, CSS ja PHP. WordPressissä olen käyttänyt apuna valmiita teemoja, joita olen räätälöinyt oman näkemykseni mukaan.
Opiskelijaprojekteissa olen piirtänyt logoja ”yrityksillemme”. Logojen lisäksi olen piirtänyt muun muassa avatareja viimeisimmässä opiskelijaprojektissa ja pohjapiirrustuksia nettisivuille. Näiden tekemiseen olen käyttänyt Adoben Illustratoria ja Photoshopia ja niiden lisäksi Inkscapea.
icons8-code-file-96
HAMKissa ollessani kävin muutamia kursseja liittyen ohjelmointiin. C# perusteita on tullut käytyä läpi ja olio-ohjelmointia yhden kussin verran. Tämän lisäksi ohjelmoinnin päätöstyönä tehtiin projekti C#:lla
icons8-monitor-80
Kokemusta Microsoft Dynamics CRM järjestelmän käytöstä löytyy jonkin verran. Myös Sharepoint järjestelmän käytöstä löytyy kokemusta. Olen ollut tekemässä Sharepoint-projektia, jossa räätälöimme yrityssivut itsellemme.

OPINTONI JAMKISSA

TICORPORATE

Syksyn demoprojektissa teimme websovellusta auttamaan pelaajia löytämään peliseuraa. Sovelluksemme TeamAPP toimii selaimessa Steam-kirjautumisen kautta. Sivustolle on tarkoitus tehdä postauksia liittyen peleihin, joihin haluaa seuraa ja näiden postausten kautta muut käyttäjät voivat lisätä postauksen jättäneen käyttäjän kaverikseen Steamissa. Tätä ei kuitenkaan saatu julkaistua.

Tuoteprojektina keväällä olimme kehittämässä tuotetta nimeltä Huoltoukko, jonka tarkoituksena on auttaa huoltotyöntekijöitä heidän työssään. Huoltoukkoon kuuluu selain- ja mobiilisovellus, joilla kummallakin on oma tarkoituksensa. Lisää tietoa tästä sovelluksesta löydät tämän sivuston etu- ja tuotesivulta.
Huoltoukko sovellukselle tehty kotisivut käyttäen WordPressiä. Etusivun teemana toimii Zerif Litestä tehty Child-teema, jota olen CSS:llä muokannut näyttämään mieluiselta ja Huoltoukon väriteeman mukaiselta. Sivustolta löytyy etusivun lisäksi myös tuotesivu, jossa on käyttöliittymäkuvia ja informaatiota Huoltoukon toiminnalisuuksista, tietoa meistä -sivu ja yhteystiedot-sivu. Näiden muokkaamiseen olen käyttänyt avukseni Elementor-pluginia. Huoltoukko-sivultolla on myös lomake sivu, jonka avulla asiakkaat voivat ottaa yhteyttä meidän sähköpostiimme.
Tässä kohdassa näkyvät tekemäni logot Huoltoukko- ja TeamAPP-projekteille. Huoltoukko-projektiin logon tein käyttäen Adobe Illustratoria. Samaan projektiin tein myös Inkscapella projektitiimimme jäsenille avatarit. Tiimin jäsenet eivät halunneet kuviaan kotisivullemme, joten paikkasimme ne näillä.

Markkinointisuunnitelma ja asiakaskontaktointi

Huoltoukolle teimme markkinointisuunnitelman, joka toimii pohjana koko tuotteen markkinoinnille. Käsittelimme suunnitelmassa mm. paikkaamme markkinoilla, riskejä ja mahdollisuuksia ja tulevaa liikevaihtoamme. Asiakaskontaktoinnissa otimme yhteyttä lukuisiin huoltoyhtiöihin ja teimme tutkimusta sovelluksemme tarpeesta markkinoilla. Saimme sovittua myös bisnesneuvottelun Infomaatti Oy:n kanssa.

Somemarkkinointi ja hakukoneoptimointi

Mitä somemarkkinointiin tulee, teimme Huoltoukolle Facebook-sivun. Sivustolle lisäsimme muutamia postauksia ja samalla tutkin Facebook-markkinoinnin mahdollisuuksia päivitysten boostaamisesta ja mainosten tekemisistä Facebookiin.
Hakukoneoptimointia teimme WordPress-sivustollemme käyttäen Yoast SEO-pluginia ja saimme lopulta sivumme näkymään Google haussa ensimmäisellä sivulla avainsanallamme ”Huoltoukko”.

Mainosvideo

Huoltoukolle tehtiin myös mainosvideo, jonka tekemisessä olin jonkin verran mukana. Olin mukana suunnittelemassa videon rakennetta ja kohtauksia, mitä videolle kuvataan. Sen lisäksi olin näyttelemässä videon ensimmäistä kohtausta ja tämän jälkeen olin vain mukana lopun videon kuvauksissa. Lopullisen videon editoi Kasperi Alatyppö.